Service en onderhoud – Banden

Banden
Banden zijn het enige contact tussen de auto en het wegdek, dus van groot belang voor je veiligheid! Bespaar daarom nooit op banden en laat u door de autobedrijf Reijerkerk informeren.

Belangrijk

Het contactoppervlak tussen een band en het wegdek is niet groter dan een mensenhand. Dus voor je veiligheid is het van het grootste belang dat je kwalitatief goede banden onder je auto hebt. Een band draagt namelijk niet alleen zorg voor het gewicht van de auto, maar ook voor het rijcomfort. Het brengt alle aandrijf-, rem- en dwarskrachten in bochten over op de weg. En wordt daarbij ook nog eens beinvloed door vaak wisselende weersomstandigheden en versschillende soorten wegdek.

Bandenspanning
Om alle bovengenoemde taken goed te kunnen uitvoeren is een juiste bandenspanning van cruciaal belang. Daarnaast kan een juiste bandenspanning het verbruik van je Daihatsu drastisch terugdringen. En dat is niet alleen goed voor je portemonnee maar ook voor het milieu. Controleer daarom regelmatig de bandenspanning.

Zomer- en Winterbanden

Elke auto wordt vanaf fabriek geleverd op zomerbanden van hoge kwaliteit. Voor de winterperiode is het veiliger deze zomerbanden te verwisselen voor winterbanden. Deze geven bij temperaturen onder de 7 graden celcius meer grip, met name bij nat, vuil en besneeuwd wegdek. Autobedrijf Reijerkerk weet hier alles van en kan deskundig advies geven zodat je altijd, onder elke weersomstandigheid, veilig de weg op gaat.

Winterbanden voor grip bij gladheid
Het slimme aan de uiteenlopende inkepingen in winterbanden is dat ze vervormen bij contact met het wegoppervlak. Het worden dan eerder zaagtanden, die de grip op een besneeuwd of beijzeld wegdek verhogen. Winterbanden verkorten daardoor de remafstanden bij sneeuw en ijzel aanzienlijk. Bovendien kleven de banden beter op de weg en verbeteren ze het bochtenwerk wanneer er sneeuw en ijs op het wegdek ligt.

Prijzen:

Bandenwissel inclusief velg                                                                  € 25,00
Bandenwissel ( de-montage en balanceren ,Stalen velg)               € 75,00
Bandenwissel ( de-montage en balanceren ,Lichtmetalen velg)  € 95,00
Bandenopslag ( zomer en winterbanden )                                         € 50,00 per jaar

Prijzen inclusief montage en btw

Bel ons vrijblijvend voor informatie of voor onze scherpe prijzen